Sweel verstevigt koppositie en pakt tweede periodetitel na zege op Gasselternijveen

Sweel heeft tweede paasdag de tweede periodetitel in de derde klasse D binnengesleept. De equipe van Marnix Bakker ging als koploper de laatste speelronde van de periode in en stelde de eerste plaats veilig met een 2-0 zege op rode lantaarndrager Gasselternijveen.

Op ’t Alterbarg zag het publiek een wedstrijd met twee gezichten. Sweel gaf in de eerste drie kwartier vol gas, maar vond het daarna wel welletjes.

De ongenaakbare koploper kwam flitsend en overtuigend uit de startblokken met een snelle en comfortabele voorsprong – binnen zes minuten – tot gevolg. Sweel overklaste de uitploeg daarna bij vlagen met mooi voetbal. Toen uitblinker Jort Jalving nog ruim voor het rustsignaal van arbiter Khaled Mustafa met zijn tweede treffer de marge verdubbelde, leek het duel al beslist.

Tweede helft

In de tweede helft was Sweel echter geen schim van de ploeg die voor rust een sprankelende partij op de mat legde. Ondanks een hartstochtelijk slotoffensief van de Nieveensters kwam Sweel echter nauwelijks in serieuze problemen en trok de zege eenvoudig over de streep.

Koppositie

Het verschil met Twedo blijft een punt, maar Sweel heeft nog een inhaalduel tegoed. De achterstand van SVV’04 is opgelopen tot zeven punten. Komende zondag kruist de ploeg uit Schoonebeek de degens met

Overige uitslagen:

Nieuw Buinen – Weerdinge    0-1