Sweel (zat) verliest met ruime cijfers van Borger

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft het uitduel tegen koploper Borger zaterdagmiddag met 4-0 verloren. Bij rust was de stand 2-0.

Niets wees in de beginfase op een ruime nederlaag, want Sweel kwam op sportpark De Drift sterk uit de startblokken. De ploeg van Bert Wiebing stond goed, speelde verzorgd en kreeg ook enkele kansen.

Sweel was zelfs dichtbij de openingstreffer. Een gevaarlijk indraaiende voorzet van Tom ter Avest miste echter rakelings het doel. Daarna nam Borger snel het initiatief in handen, maar doelman Jaap Haan onderscheidde zich met een aantal knappe reddingen.

Aan de andere kant was Hans Lanting na een kwartier spelen met een mooi afstandsschot dichtbij de openingstreffer, maar doelman Roel-Jan Zuidhof wist het schot te pareren. Ook Willy Lubowa had na een half uur de kans om voor Sweel de ban te breken, maar opnieuw was doelman Zuidhof op tijd aanwezig.

Vlak voor rust kwam Sweel door een fout in de verdediging op een 1-0 achterstand. Clubtopscorer Luuk Kenter nam de openingstreffer voor zijn rekening.

In de tegenstoot was Sweel direct gevaarlijk. Jurjen Huitema legde de bal panklaar voor Willy Lubowa, maar zijn schot ging over het doel. Op slag van rust kwam Borger door een doelpunt van Ronald Bulthuis op 2-0. Hij reageerde attent op een voorzet en liet doelman Jaap Haan kansloos.

In de tweede helft was Sweel voetballend wel de betere ploeg, maar in de counter liet de formatie van Bert Wiebing zich in de luren leggen door Borger. In de 75e minuut bracht Rowan Tiktak de 3-0 op het scorebord. In de slotfase profiteerde Borger opnieuw van een slordigheid in de verdediging. Met zijn tweede treffer van de middag zorgde Luuk Kenter voor de ietwat geflatteerde 4-0 nederlaag.

Uitslagen zaterdag vierde klasse E :

Borger – Sweel 4 – 0

SVBO – Helpman 2 – 5