Sweel te sterk voor Witteveense Boys’87 in streekderby

De hoofdmacht van Sweel heeft zaterdagavond op een sfeervol sportpark ‘t Alterbarg de streekderby tegen Witteveense Boys’87 winnend af weten te sluiten. De ploeg van Ruud Jalving wist met 5-1 te winnen. Bij rust was de stand 2-0.

Sweel liet in de derby zien dat er in twee weken tijd veel kan veranderen. Tegen Titan, KSC en Bargeres oogde het elftal van Ruud Jalving nog niet overtuigend, vooral in aanvallend opzicht. Zaterdagavond speelde Sweel bij momenten sterk en in een hoog tempo. Het enige dat de ploeg viel te verwijten dat het nog te veel kansen liet liggen.

Foto’s: Roel Seele

Waar Sweel eigenlijk amper in de problemen kwam, had de defensie van Witteveense Boys’87 vooral de handen vol aan uitblinker Twan Jalving. Na ruim een half uur spelen kwam Sweel op een verdiende voorsprong. Uit een lage voorzet van Mark Nijenbanning schoot Twan Jalving de bal onberispelijk in de uiterste hoek: 1-0.

Twee minuten later kon het legioen opnieuw juichen met wederom Twan Jalving in de hoofdrol. Hij kreeg de bal vanuit het middenveld en wist het karwei op beheerste wijze af te maken: 2-0. In de 35e minuut was Sweel opnieuw kansrijk. Een voorzet van Richard Speelman was te net te scherp voor  Jalving.

Ook na rust was Sweel veel beter. In de 52e minuut zette Twan Jalving zijn ploeg op 3-0. Drie minuten later profiteerde Lars Prinsen van een onachtzaamheid in de verdediging van de bezoekers en scoorde de 4-0. Tien minuten voor tijd redde Anne-Jan Hoving, na een verdedigingsfout bij Sweel, de eer voor de bezoekers uit Witteveen.

In de slotfase bepaalde de hardwerkende Richard Speelman de eindstand op 5-1 en daar viel niets op af te dingen.

Foto’s: Roel Seele