Sweel te sterk voor VIOS(O) in tamme derby : 3-0

De derby een strijd waar de vonken van afspatten? Bij de bekerwedstrijd Sweel 1 – VIOS(O) 1 was daar zondagmiddag op een snikheet ’t Alterbarg geen sprake van. Op het veld was terughoudendheid te zien, en daar hadden beide teams bij temperaturen van ruim dertig graden ook een goed excuus voor.

Effectief

Sweel won na een 1-0 ruststand met 3-0 van de bezoekers uit Oosterhesselen, die zeker niet van de mat werden gespeeld. De ploeg van Gert Veenstra kwam wel een paar keer gevaarlijk voor het doel van Lars Sikken, maar effectief bleek dat niet.

Stein Jansen was dat na tien mintuten wel, maar in het vervolg ging de handrem er nooit helemaal af. In de tweede helft zorgden Ruud Nijman en opnieuw Stein Jansen voor de 3-0 eindstand.

Roemrijke derby

Langs de lijn en in de kantine refereerden supporters nog aan de roemrijke derby’s van weleer, maar de burenruzie van zondag stond in schril contrast met veel voorgaande edities. Het vuurtje dat voor aanvang in Zweeloo en Oosterhesselen zeker wel aanwezig was, sloeg door de hitte niet over naar de spelers.

Zo gaat deze editie van Sweel-VIOS(O) de boeken in als een tamme derby, waarin Sweel tegen een dapper spelend VIOS(O) aan het langste eind trok.

Komende zondag

Komende zondag speelt Sweel de laatste poulewedstrijd tegen Sc Hoogersmilde, dat vandaag met 1-4 klop kreeg van Wijster. Sweel heeft aan een gelijkspel voldoende om zich voor de knock-outfase van het noordelijk districtsbekertoernooi te plaatsen.

Foto’s: Gerda Looije’