Sweel strijdend naar een punt

Sweel heeft een punt overgehouden aan het duel bij Ruinen : 1-1.

De bezoekers uit Zweeloo kregen in de eerste helft steeds meer het overwicht en hadden alles goed onder controle. Toch kwam de thuisploeg op voorsprong. Uit een klutssituatie schoot Jasper van Laar na een halfuur via een afvallende bal ongenaakbaar de 1-0 binnen. Op een paar speldenprikjes na waren er daarna aan beide kanten weinig kansen te noteren.

In de beginfase van de tweede helft liet Ruinen een opgelegde kans om de marge te verdubbelen onbenut. Nadat een lange bal van doelman Lars Sikken werd doorgekopt door Lars Stadman rondde Stein Jansen beheerst af: 1-1.

Ruinen kreeg na de gelijkmaker een dot van een kans, maar ook Sweel liet zich niet onbetuigd en kreeg mogelijkheden om op voorsprong te komen. Een vrije trap van Wouter van der Veen belandde op de paal. Uiteindelijk toonde Sweel zich tevreden met een verdiend puntje.

Stand:

9. Protos 17 – 19

10. Trinitas 18 – 18

11. Sweel 17 – 16

12. SV Olyphia 18 – 16

13. USV 17 – 12

Komende zondag speelt Sweel de uitwedstrijd in Boijl tegen Trinitas.