Sweel stelt teleur in laatste thuisduel

Sweel is er zondagmiddag niet in geslaagd om de laatste thuiswedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten. Bargeres stapte na negentig minuten juichend van het veld : 0-3

Voor trainer-coach Ruud Jalving was het zijn laatste wedstrijd in zijn lange loopbaan op ‘t Alterbarg. De ingrediënten voor een mooi duel waren er dus zeker, maar Sweel stelde danig teleur. De ploeg ontbeerde strijd en beleving en kreeg amper kansen. Het spel oogde slordig en Sweel kwam feitelijk overal een stap te laat

Al in de 6e minuut kwam Bargeres – na een ongelukkige struikelpartij van Jesper Reuvers – op 0-1 door een doelpunt van Tim Idema. Na de treffer stelde de eerste helft niet veel voor, maar op slag van rust kwamen de bezoekers door Stan Meijer op 0-2.

Na rust volhardde Sweel in hetzelfde spel. Bargeres was opnieuw de betere ploeg. De equipe van Aryan Doldersum, nog kansrijk voor de 3e periodetitel, viel het meest aan. In de 75e minuut kwam Bargeres op 0-3. Joop Beukers maakte in het strafschopgebied een overtreding en arbiter Bisschop legde de bal gedecideerd op de stip. Reinier Visser verzilverde het buitenkansje: 0-3. De buit was binnen voor de gasten en het duel kabbelde rustig naar het einde.

Sweel speelt zondag de laatste competitiewedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Witteveense Boys’87.