Sweel start seizoen met verdiende zege

Sweel is goed begonnen aan het seizoen in de 4e klasse D. Met de nieuwe aanwinst Clinton in de basis won de ploeg van Jarno Rotgers de streekderby tegen KSC met 2-1. Bij rust was er nog niet gescoord.

In de tweede helft kwam Sweel uit een benutte strafschop van Richard Speelman op 1-0.  Jurgen Huizing bracht de ploegen weer op gelijke hoogte.

Na de rode kaart voor KSC-speler Bart Kootstra – in de 65e minuut – kreeg Sweel wel een overwicht, maar het overtal leverde nog  geen goals op. De driepunter liet lang op zich wachten. Sweel was slordig in de afronding. Na de 2-1 van Richard Speelman, opnieuw vanaf de strafschopstip, was het legioen al in de veronderstelling dat de buit definitief binnen was.

In de 90e minuut kwam Sweel nog met de schrik vrij: arbiter Wever legde de bal – na een overtreding in de zestien van de thuisploeg – resoluut op de stip, maar Jaap Haan keerde de inzet en werd gekroond tot man of the match.

Sweel boekte de hele linie een verdiende overwinning. Een leverde een puike teamprestatie met de Nigeriaanse Clinton als ‘geheime wapen’, die keer op keer gevaar stichtte in de defensie van de bezoekers uit Schoonoord.

Sweel speelt komende zondag in Nieuw-Weerdinge het uitduel tegen Titan.