Sweel speelt opnieuw met 1-1 gelijk ; cruciale reddingen Lars Sikken

Net als vorige week speelde Sweel zondagmiddag opnieuw met 1-1 gelijk. Dit keer tegen Sc Erica. Over de hele wedstrijd bekeken was deze uitslag terecht.

Niettemin overheersten nog wel gemengde gevoelens, want de bezoekers zagen een ‘zuivere’ treffer van Stein Jansen op de valreep afgekeurd. Daardoor moest de ploeg van Marnix Bakker zich tevreden stellen met een punt.

Sweel begon sterk en fel aan het duel en resulteerde in de eerste paar minuten in twee prima kansen. Daarna nam Erica het initiatief in handen. Vooral omdat Sweel slordig speelde. De beste kansen waren dan ook voor de Ericanen, maar Lars Sikken hield met een aantal cruciale reddingen het doel schoon. Uiteindelijk kwam Erica toch nog op fortuinlijk op voorsprong door een eigen doelpunt van Thijs Nijland.

In de tweede helft kwam Sweel steeds beter in de wedstrijd en kreeg ook een aantal goede kansen, maar ook Sc Erica – met routinier Pelle de Vries als veruit de gevaarlijkste man – liet zich niet onbetuigd.

Na ruim een uur spelen kwam Sweel uit een hoekschop door Jeroen Seubers verdiend op 1-1 touwen. En Sweel ging vervolgens op jacht naar meer, maar in de slotfase ging de 1-2 van Stein Jansen toch in rook op.

Sweel blijft tweede, maar zag SVV’04 – dat thuis met 3-1 van Nieuw Buinen – wel twee punten uitlopen.