Sweel schiet uit zijn slof met 1-5 zege op Gasselternijveen en blijft in spoor van koploper SVV’04

Sweel behield zondagmiddag zijn ongeslagen status door Gasselternijveen met 1-5 te verslaan. Na afloop werd vooral Richard Speelman gefêteerd. Hij nam drie treffers voor zijn rekening en had daarmee een belangrijk aandeel in de ruime zege

Drie punten dus voor Sweel, maar daar zag het in de beginfase zeker niet naar uit. De bezoekers beleefden een moeizaam eerste half uur. De voorsprong voor Gasselternijveen, door een goal van Menas Sihasale, kwam dan ook niet uit de lucht vallen. De 1-0 leek een opmaat voor een simpele zege, maar Sweel knokte zich ijzersterk terug.

Nog voor rust stelde Sweel orde op zaken. Aan de hand van Richard Speelman nam de ploeg het initiatief in handen; Speelman tekende zelf voor de gelijkmaker en uit een scrimmage en zette ook de 1-2 op het bord. Vlak voor rust gooide Sweel het duel al vroegtijdig in het slot: een mooie aanval werd door Ruud Nijman beheerst afgerond met een hard schot in de korte hoek.

In de tweede helft probeerde Gasselternijveen nog iets te forceren, maar Sweel behield controle. De thuisploeg nam vervolgens steeds meer risico waardoor er gaten achterin vielen. Sweel profiteerde optimaal: Richard Speelman tekende voor zijn derde treffer van de middag en Stein Jansen zorgde voor een passend slotakkoord: 1-5.