Sweel rekent af met angstgegner

Sweel heeft zondagmiddag zonder problemen afgerekend met de negatieve thuisreeks tegen angstgegner DSC’65. De ploeg van Jarno Rotgers won overtuigend met 5-0 van de bezoekers uit Dalerveen.

Al in de beginfase van de eerste helft werd duidelijk dat DSC’65 de ploeg van Jarno Rotgers nauwelijks pijn kon doen. Liefst zes potentiële basisspelers misten op het appel van trainer-coach Jordy Boer. Dat was teveel om de nog ongeslagen koploper in de 4e klasse D een lastige middag te bezorgen.

Richard Speelman opende na ruim tien minuten de score en in de 17e minuut verdubbelde Clifford Clinton de marge. Vlak voor rust zette Kris Manting Sweel op rozen (3-0).

Ook in de tweede helft had Sweel weinig te duchten van het flets spelend DSC’’65. Onder aanvoering van Richard Speelman en Clifford Clinton was het vizier met bij vlagen flitsend combinatiespel vooruit gericht. Meer doelpunten konden dan ook niet uitblijven. Met opnieuw een weergaloze actie scoorde de ongrijpbare Clinton de 4-0. Twan Jalving bepaalde vlak voor tijd de eindstand op 5-0.

Sweel behoudt ook na vijf duels de maximale score en blijft nog altijd koploper in de 4e klasse D.