Sweel redt het niet tegen HOC (1-4) en is uitgebekerd

De hoofdmacht van vv Sweel is er zondagmiddag niet in geslaagd om de volgende ronde van het toernooi om de noordelijke districtsbeker te bereiken.

De ploeg van Jans Bos beleefde een slechte generale voor de naderende competitiestart en verloor op ’t Alterbarg met 1-4 kansloos van HOC. Bij rust leidden de bezoekers uit Odoorn/Exloo door doelpunten van Robin van der Laan, Gert-Jan Spijker en Frank Fokke al met 0-3.

Sweel had aan een gelijkspel genoeg om de volgende ronde te halen, maar kon voor eigen publiek niet imponeren. In de tweede helft bracht Frank Folke met zijn tweede treffer van de middag de stand op 0-4. Richard Speelman bepaalde de eindstand op 1-4.

Komende zaterdagavond speelt Sweel de eerste competitiewedstrijd in eigen huis tegen Dwingeloo. Het duel begint om 20.00 uur.