Sweel pakt in slotfase verdiend punt tegen OVC’21

Sweel heeft zondagmiddag met 1-1 gelijkgespeeld tegen OVC’21, de nummer 7 van de van de 4e klasse E. Sweel voorkwam in de slotfase een nederlaag. De bezoekers uit Zweeloo keken in Ommen lang tegen een achterstand aan.

De thuisploeg zette Sweel vanaf de aftrap onder druk en kwam al in de 13e minuut door een doelpunt van Stein Leuninge op 1-0.

De  ploeg van Ruud Jalving kwam in het vervolg van de wedstrijd beter in het spel en kreeg via Egbert Vugteveen de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen, maar zijn inzet trof geen doel. Bij rust bleef het bij 1-0.

Ook in de beginfase van de tweede helft gaf OVC’21 aanvankelijk weinig weg, maar Sweel probeerde wel onder druk vandaan te komen. De thuisploeg uit Ommen was  dichtbij de 2-0, maar de bal werd rakelings over het doel van Jesper Reuvers gekopt. Aan de andere kant liet Richard Speelman een doelrijpe kans onbenut.

In het laatste halfuur nam Sweel het heft in handen en kwam OVC’21 nog nauwelijks uit de verdediging, maar de thuisploeg gaf zich niet gewonnen.

Pas in de slotfase kreeg Sweel toch nog loon naar werken. Een verdediger van OVC’21 maaide pardoes over de bal en Egbert Vugteveen was er als de kippen bij om de meer dan verdiende gelijkmaker op het scorebord te zetten.

Sweel had in de laatste minuut zelfs nog de winst kunnen pakken. Egbert Vugteveen mocht op randje buitenspel doorgaan en stelde Rick ter Avest in stelling, maar de bal ging net over de kruising. Het bleef bij 1-1 en daar konden beide teams wel vrede mee hebben.

Sweel staat samen met Wijster op een gedeelde vijfde plaats. Zaterdagavond speelt de ploeg uit Zweeloo op ’t Alterbarg de kraker tegen de ongeslagen koploper Pesse. De ploeg van Remmert Verbrugge wist zondagmiddag moeizaam met 1-2 bij DVC’59 te winnen.

foto’s  Gerda Looije