Sweel weer aan kop dankzij punt in slotseconden

Een doelpunt van aanvoerder Roald Vrieling in de extra tijd heeft Sweel zaterdagavond niet alleen een puntje opgeleverd tegen Titan (1-1), maar ook de koppositie in de 4e klasse D.

Trainer-coach Jarno Rotgers moest in een vrij pover duel toezien hoe zijn manschappen op ’t Alterbarg vooral fysiek tekort kwamen tegen de bezoekers uit Nieuw-Weerdinge.

Titan opende sterk en domineerde de beginfase met goed en verzorgd positiespel. Sweel herstelde zich echter knap en in een verder gelijkwaardige eerste helft wisten beide teams niet te scoren. Martijn van der Veen was met een schot op de lat nog het dichtst bij een treffer.

Na rust nam Titan steeds meer het initiatief en ontbeerde Sweel in de voorste linie de nodige kracht. Het was te merken dat Sweel geen beroep kon doen op creativiteit van de naar Malta vertrokken Richard Speelman.

Sweel had het lastig en kwam zelden in de buurt van doelman Remon Poede. In de 74e minuut zorgde middenvelder Peter Stap ervoor dat de ploeg van Geert Aalderink de leiding nam. Met een kopbal liet hij doelman Jaap Haan kansloos. Titan leek in de slotfase de voorsprong vrij eenvoudig te consolideren, maar kwam bedrogen uit.

In blessuretijd probeerde Sweel er met een wanhoopsoffensief nog een puntje uit het vuur te slepen en dat lukte wonderwel. Uit een vrije trap van Martijn van der Veen tikte Roald Vrieling de gelijkmaker tegen de touwen.

Met de puntendeling mocht Sweel nog het meest tevreden zijn, want Titan was zaterdagavond over de hele linie de betere ploeg.