Sweel op ’t Alterbarg ook te sterk voor Olyphia

Sweel heeft de verrassende zege tegen Steenwijkerwold een goed vervolg gegeven door zondagmiddag Olyphia te verslaan. Op ’t Alterbarg zegevierde de ploeg van Jarno Rotgers met 3-2.

De overwinning was verdiend te noemen. Sweel zorgde vanaf het begin voor het meeste gevaar.

Olyphia kwam na zes minuten nog wel op 0-1 door een doelpunt van Twan Wiegman, maar Sweel was in het vervolg van de eerste helft voetballend gezien de bovenliggende partij.

De thuisploeg slaagde er prima in om onder de Friese fysieke kracht uit te voetballen. Vlak voor rust zette Roald Vrieling met een uitstekend doelpunt de thuisploeg op gelijke hoogte.

Tweede helft

Sweel bleef ook in de tweede helft domineren, maar was wel slordig in de afronding. De gasten uit Noordwolde waren een stuk efficiënter: Twan Wiegman zette na ruim een uur spelen met zijn tweede treffer van de middag de stand op 1-2. Sweel herpakte zich prima en kwam door een door scheidsrechter Wim van Delden toegekende strafschop van Richard Speelman op gelijke hoogte.

Het hardwerkend Sweel zette een offensief in en dat bleef niet onder resultaat. Roald Vrieling prikte met een schitterende kopbal de stand op 3-2.

Bij de foto: Roald Vrieling kopt het winnende doelpunt binnen.

Olyphia had in de slotfase nog wel kansen op de gelijkmaker, maar Sweel trok de zege uiteindelijk vrij probleemloos over de streep.

Komende zondag staat het thuisduel tegen Asser Boys op het programma.

Foto’s: Gerda Looije