Sweel onderuit tegen angstgegner DSC’65

DSC’65 sprong zaterdagavond op ’t Alterbarg uiterst vaardig om met de schaars geboden kansen en won de streekderby tegen Sweel met 0-1. De eerste de beste kans voor de ploeg van Richard Nieborg was ook gelijk raak. Yannick de Zoete werd in de 72e minuut met een rake kopbal matchwinnaar.

Na de 0-1 drukte Sweel nauwelijks door en de ploeg van Ruud Jalving leek zich welhaast te schikken in het onvermijdelijke: weer geen zege tegen angstgegner DSC’65. Vorig seizoen werd in de allerlaatste minuut de zege tegen DSC’65 verspeeld (3-3) en nu bleef de equipe uit Zweeloo helemaal met lege handen.

Sterke start van Sweel

Sweel begon sterk aan het duel en had vooral in het eerste kwartier een groot overwicht. De thuisploeg had ook moeten scoren voor rust, maar vond telkens de uitstekend keepende Dennis Schiphorst Haalweide op zijn weg.

Zoutloos

In de zoutloze tweede helft mocht Sweel opnieuw het spel maken, maar de aanvallende drift keerde niet echt terug. Sweel kon het legioen amper boeien. Eén keer werd de ploeg gevaarlijk. Routinier Joop Beukers krulde de bal in de 66e minuut vanuit een vrije trap op de paal. DSC’65 kwam in de tweede helft vaker op de helft van Sweel, al bleef het veelal vruchteloos op zoek naar openingen. Bij Sweel liep het ook niet allemaal even soepel.In de 72e minuut kwam DSC’65 vanuit het niets op voorsprong. Met een perfect afdraaiende voorzet van zijn broer Quinten kopte Yannick de Zoete de bal langs doelman Jesper Reuvers: 0-1.

Slotfase

In de slotfase roerde Sweel zich nog enigszins al leverde het offensiefje geen echt uitgespeelde kans op. Egbert Vugteveen was nog het dichtst bij succes. Het bleef uiteindelijk bij 0-1: een uiterst effectieve overwinning voor DSC’65. Dat vond ook Richard Nieborg. ‘De gelukkigste ploeg heeft gewonnen, maar deze overwinning smaakt er niet minder om. We hebben in Zweeloo een prima teamprestatie geleverd. Het geeft veel vertrouwen als je al vier wedstrijden op rij de nul weet te houden. Door deze ongeslagen reeks nestelen we ons mooi in de subtop.’

Foto’s: Gerda Looije