Sweel onderuit in uitduel tegen FC Oldemarkt

De hoofdmacht van Sweel ging zondagmiddag in het uitduel tegen FC Oldemarkt met 3-1 onderuit. Het missen van kansen en een slap begin van de tweede helft waren debet aan de nederlaag.

Op basis van de kansenverhouding had Sweel bij rust op voorsprong moeten staan. De equipe van Jans Bos kreeg zeker vijf opgelegde kansen, maar de thuisploeg nam 10 minuten voor rust de leiding. Het was aan de broers Jansen te danken dat Sweel alsnog met 1-1 aan de thee kon. Een mooie assist van Jan Roelof werd door broer Stein vakkundig afgerond.

Sweel kwam in de tweede helft slecht uit de kleedmaker en gaf het duel na tien minuten volledig uit handen: 3-1. Deze stand bleef tot het eindsignaal op het scorebord staan, want de bezoekers creëerden  geen enkele kans meer.

Donderdagavond speelt Sweel het op ’t Alterbarg het zespuntenduel tegen Oranje Zwart.