Sweel O19 blijft winnen

Onder het toezicht van de prima leidende scheidsrechter Mark Nijenbanning, kwam Sweel O19 niet in de problemen tegen het lager geklasseerde SVBO O19, en trok met een 3-1 overwinning aan het langste eind.

In de beginfase was duidelijk te zien dat SVBO de punten zeker niet kado ging geven. De ploeg uit Barger Oosterveld begon sterk aan de wedstrijd. Sweel probeerde voetballend de tegenstander onder controle te krijgen echter dit leidde soms ook tot onnodige risico’s en balverlies. Het was dan ook SVBO die de score opende. Over de linkerflank werd de verdediging van Sweel verrast en scoorde de linksbuiten van SVBO een prachtige goal.

Gedurende de eerste helft kreeg Sweel meer grip op de tegenstander. Mede door een rustige en verzorgde opbouw van achteruit konden de spitsen gevaarlijk worden.

Halverwege de eerste helft was het Loran Scheffer die op aangeven van Niels Kuipers de 1-1 liet aantekenen.

De tweede helft kwam Sweel niet meer in de problemen. Het spel bleef verzorgd en SVBO had duidelijk moeite om de ontstane ruimtes op het middenveld te belopen. Toch hield SVBO lang stand. Pas in de 70ste minuut viel de 2-1. Kris manting bracht Loran Scheffer in stelling die vervolgens de keeper het nakijken gaf.

De uiteindelijke 3-1 kwam op naam van Joris Jansen die met een zeer bekeken kopbal de keeper van SVBO passeerde. Dit was tevens de eindstand.

Naaste concurrent Bargeres verspeelde geen punten, waardoor Sweel en Bargeres samen aan kop gaan in de 2e klasse.

Aankomende zaterdag speelt Sweel O19 om 10:30 uur in Beilen tegen Fit Boys O19.