Sweel niet opgewassen tegen Titan

In een matige wedstrijd heeft Sweel zaterdagavond met 0-1 verloren van Titan. De eindstand was al bij rust bereikt.
Op basis van de eerste helft was de zege van Titan verdiend te noemen.

Het publiek kreeg op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo een rommelig duel voorgeschoteld, waarin de thuisploeg eigenlijk geen moment kon domineren. Sweel bleek simpelweg niet opgewassen tegen het fysiek sterkere Titan.

De bezoekers uit Nieuw-Weerdinge kwamen in de 37e minuut door een doelpunt van Remco Moorman op 0-1, maar hadden al eerder op voorsprong kunnen komen. Paal en lat stonden succes toen echter in de weg.

Tweede helft
In de tweede helft waren er nauwelijks doelrijpe kansen. Titan leek in de 67e minuut de marge te verdubbelen, maar scheidsrechter Slag had buitenspel geconstateerd. Sweel perste er nog wel een slotoffensief uit, maar het mocht niet meer baten.

Titan trok het zespuntenduel uiteindelijk verdiend naar zich toe. Sweel blijft vierde en Titan klimt door de zege naar de tweede plaats met 27 punten uit 12 duels. Komende zondag speelt Sweel de streekderby in Schoonoord tegen KSC.