Sweel niet bij de les tegen EHS’85

Sweel speelde zondagmiddag een teleurstellende wedstrijd tegen het laaggeplaatste EHS’85. De bezoekers stapten in Emmerschans met een 4-2 nederlaag van het veld. Het verlies had het team van Ruud Jalving volledig aan zichzelf te wijten. Sweel miste alle ingrediënten om goed in de wedstrijd te komen.

Na vier minuten spelen liep Sweel gelijk al achter de feiten aan. EHS’85 kwam via Mark Linneman op 1-0. De middenvelder liet doelman Jesper Reuvers kansloos. Sweel incasseerde na ruim twintig minuten de tweede treffer. Opnieuw werd de verdediging gemakkelijk uitgespeeld en Richard Fuhler kon eenvoudig de 2-0 op het scorebord zetten.

Nog binnen het half uur kwam Sweel terug tot 2-1. Uit een prachtige pass van Jorrit Reuvers liet Twan Jalving met een schot in de lange hoek doelman Katoen kansloos. Sweel was direct daarna dichtbij de 2-2, maar de bal zeilde rakelings over de kruising. Vlak voor rust kreeg Sweel uit een corner van Twan Jalving een herkansing, maar Jorrit Reuvers kon Katoen niet verschalken.

Sweel kon zich in de tweede helft maar moeilijk herstellen van het zwakke optreden voor rust. Qua druk zetten deden de bezoekers het niet goed, waardoor EHS’85 zich er makkelijk onderuit kon voetballen. Dat bleef niet zonder gevolgen: met nog een kwartier te spelen kwam EHS’85 via Boy Mestemaker op 3-1

De bezoekers konden aanvankelijk niet voor een ommekeer zorgen, totdat Richard Speelman vlak voor tijd na een afgeslagen corner op aangeven van Twan Jalving de 3-2 scoorde. In de eindfase was het pompen of verzuipen en had Sweel nog kans op de 3-3. Egbert Vugteveen mocht nog een penalty claimen, maar de arbiter zag er niets in. In de counter kwam EHS’85 via Mark Linneman op 4-2 en was de wedstrijd definitief gespeeld. Sweel kon in de kleedkamer het boetekleed aantrekken: de ploeg slaagde er niet in om het normale niveau te halen. Het slecht bespeelbare veld in Emmerschans was slechts een mager excuus.

Door de nederlaag mist Sweel de aansluiting met de top-3. Sweel staat vijfde met 27 punten uit 16 duels. Komende zondag staat het uitduel tegen Wijster op het programma.