Sweel morst drie dure punten tegen Ruinen : 2-1

Sweel heeft zondagmiddag in het uitduel tegen Ruinen drie dure punten gemorst (2-1). De ploeg van Marnix Bakker begon aanvankelijk niet scherp genoeg aan het subtopduel, maar nog binnen het kwartier pakte Sweel het op en regende het kansen.

Aan de andere kant liet Ruinen zich ook niet onbetuigd en had het na een halfuur ook zomaar 2-2 kunnen staan. Cruciaal in de wedstrijd was de situatie in de 25e minuut: Wouter van der Veen ging 1 op 1 richting doel e werd ten val gebracht. Iedereen op het sportpark zag de rode prent voor Ruinen tegemoet, maar de scheidsrechter wuifde het weg. Kort daarna scoorde Ruinen via Elmar van Belkum. Sweel liet zich niet van z’n stuk brengen en dat resulteerde al snel in 1-1 door een mooie goal van Stein Jansen. (1-1 rust)

Tweede helft was slordig van de zijde van Sweel, daar deden het aantal kansen niets aan af. Ruinen was effectiever en uit een voorzet scoorde Jurgen de Jonge de 2-1. Daarna probeerde Sweel nog van alles, maar het resulteerde niet in een goal. Een andere domper was de rode kaart voor Roald Vrieling, die na een zachte duwpartij kon inrukken.

Sweel speelt zaterdagavond (19.30 uur) het thuisduel tegen koploper Pesse, dat zondagmiddag Sleen met 7-1 van de mat speelde.

Stand 3e klasse C

1. Pesse 19 – 43