Sweel met opgeheven hoofd uit bekertoernooi (update)

Een hardwerkend Sweel heeft SVM zaterdagavond niet van de zege kunnen houden. De ploeg van Jarno Rotgers verloor het bekerduel op ’t Alterbarg met 2-4. Sweel kan echter met opgeheven hoofd het noordelijk districtsbekertoernooi verlaten. Vooral in de eerste helft was er van klassenverschil nauwelijks sprake en was Sweel zelfs de bovenliggende partij.

Op strijd en werklust van Sweel had zaterdag 3e klasser SVM voor rust nauwelijks antwoord. Richard Speelman opende in de 35e minuut de score. Uit een vrije trap van Twan Jalving gleed de Sweel-aanvaller de bal tegen de touwen. Sweel kon de voorsprong tot de rust vrij gemakkelijk consolideren.

In de tweede helft waren de bezoekers uit Marknesse de bovenliggende partij en werd Sweel teruggedrongen. In de 53e minuut scoorde Zowie Smit de gelijkmaker. Amper bekomen van de dreun, zette Arno van der Plas vijf minuten later de 1-2 op het bord. SVM drong steeds meer aan en kreeg ook een paar goede schotkansen, maar een derde treffer bleef vooralsnog uit.

Aan de andere kant ging de thuisploeg driftig op zoek naar de gelijkmaker en dat het resultaat. Twan Jalving bekroonde in de 72e minuut een snelle counter en zette de partijen weer op gelijke hoogte 2-2.

Een verrassing leek in de maak, maar de vreugde was van korte duur. Een fout in de Sweel-verdediging werd vijf minuten later door Chris Berndsen genadeloos afgestraft: 2-3. Sweel probeerde nog wel iets te forceren, maar na de 2-4 in de 81e minuut van opnieuw Berndsen was het pleit beslecht.

Scoreverloop:

34e min. 1 – 0 Richard Speelman