Sweel maakt pas op de plaats in strijd om top-3 klassering

In het subtopduel tussen Sweel en HODO heeft de ploeg van Marnix Bakker in de strijd om de bovenste plaatsen drie dure punten laten liggen: 1-3.

Op ’t Alterbarg sloegen de bezoekers uit Hollandscheveld in het eerste halfuur een gaatje door twee goals van Sander Danes. Het bleek achteraf gezien een Vorentscheidung in deze wedstrijd.

HODO staat door de zege nu steviger op de derde plaats en Sweel volgt op vier punten achterstand..

Na de vroeg opgelopen 0-2 achterstand herpakte Sweel zich goed en kwam het uit een door Wouter van der Veen benutte strafschop op 1-2.  Nog voor het rustsignaal had Sweel kansen op de gelijkmaker, maar doelpunten leverde het offensief niet op.

In de tweede helft waren de teams meer in evenwicht, maar moest Sweel telkens beducht zijn op een grotere achterstand. HODO zette meer en meer aan en leek overduidelijk het duel te willen beslissen. Dankzij puike reddingen van doelman Jesper Reuvers lukte het alleen nog niet om Sweel op de knieën te krijgen. Sterker nog: de thuisploeg gaf zich niet zo maar gewonnen en liet een paar kansen op de 2-2 onbenut.

Toen Wesley Annen in de slotfase de 1-3 liet aantekenen was het pleit beslecht en uiteindelijk viel daar ook niet zoveel op af te dwingen.

Zo beleefde Sweel een matige generale in aanloop naar de competitiewedstrijd van zondag in en tegen streekrivaal Sleen, dat zondagmiddag in De Wijk met 0-3 te sterk bleek voor Wacker.

Uitslagen:

SVV’04 – Raptim 1-2