Sweel laat op ’t Alterbarg tegen Wacker drie punten liggen in rommelig duel

Het duel tussen Sweel en Wacker eindigde zondagmiddag in 1-2. Hoewel een remise de krachtsverhoudingen beter had weergegeven viel de bal in blessuretijd voor de voeten van Tom Oudman: 1-2.

De nederlaag voor de ploeg van Marnix Bakker was vooral te wijten aan een beroerde eerste helft, die meer weg had van een ren-je-rot wedstrijd.

Weinig wapenfeiten

Al na zes minuten keek Sweel tegen een achterstand aan door een doelpunt van Joris Brouwer. Het was feitelijk ook het enige noemenswaardige wapenfeit, want het was vooral slordig en rommelig wat de 22 acteurs op veld lieten zien.

Tweede helft

Wacker leek zijn kruit in het eerste helft verschoten te hebben en Sweel nam na rust steeds meer het initiatief. Naarmate de wedstrijd vorderde schrokken de bezoekers uit De Wijk,  op dat moment al in ondertal door de tweede gele kaart van Koen Dekker, steeds meer van de dadendrang van vv Sweel.

Hartstochtelijk

De thuisclub ging hartstochtelijk op zoek naar een doelpunt, maar het ontbrak de oranje-zwarten in de voorste linie aanvankelijk aan scherpte en koelbloedigheid. Aanvoerder Jorrit Reuvers brak echter de ban en bracht zijn ploeg op gelijke hoogte.

Hoog tempo

In de slotfase hield Sweel het tempo hoog en wist het dat het kansen zou krijgen. Sweel had alleen te maken met een sterke Wacker-doelman Wart van Holsteijn en moeite met de afronding.

Terwijl iedereen zich al met een gelijkspel leek te hebben verzoend, bezorgde Tom Oudman zijn ploeg diep in blessuretijd toch nog de zege.

Uitslagen:

Beilen – Oranje Zwart 3 – 2