Sweel koploper af na nipte nederlaag tegen Dwingeloo

Sweel is de koppositie in de 3e klasse C kwijtgeraakt aan Oldeholtpade.

De ploeg van Jarno Rotgers leed tegen Dwingeloo de eerste nederlaag van het seizoen: 1-0.

Dennis Koning werd in de 55e minuut matchwinnaar. Zijn vrije trap werd van richting veranderd en was onhoudbaar voor doelman Jaap Haan.

In de stromede regen kregen Wouter van der Veen, Martijn Hilbrands en Richard Speelman wel kansen op de gelijkmaker, maar doelman Erwin Hof keepte een puike partij. Dat gold ook voor zijn collega Jaap Haan, die een paar grote kansen voor Dwingeloo keerde.

Jarno Rotgers had het gevoel dat het beide kanten op kon, zowel in de eerste helft als de tweede helft. “We hebben goed gespeeld en hebben ook onze mogelijkheden gehad, bij vlagen domineerden wij. Uiteindelijk was een gelijkspel terecht geweest, maar Dwingeloo bleek net iets effectiever.”

Sweel staat nu met zeven punten uit vier duels op de derde plaats. Zondag staat het thuisduel tegen Ruinen op het programma.