Sweel klopt Ruinerwold in rommelig duel

Sweel heeft zondagmiddag zijn zesde overwinning van het seizoen geboekt. Op ’t Alterbarg werd laagvlieger Ruinerwold in een matige wedstrijd met 1-0 verslagen. Door de zege stijgt Sweel een plaatsje op de ranglijst en staat nu vierde in de derde klasse C.

Pas na een uur spelen kon het thuispubliek opveren toen Mees Kuipers zich tot matchwinnaar kroonde. Uit een voorzet van Stein Jansen verschalkte Kuipers de doelman van Ruinerwold.

Sweel was tot dan toe wel de bovenliggende partij, maar in het rommelig duel bleek het onnauwkeurige afwerken lang het euvel bij de ploeg van Marnix Bakker

De bezoekers moesten het vooral hebben van counters, maar gingen in de slotfase feller op zoek naar de gelijkmaker. De rood-witten werden ook wel gevaarlijk, maar doelman Jesper Reuvers hield zijn doel schoon.

Komende zondag speelt Sweel het uitduel tegen koploper Raptim, dat vandaag met 0-4 te sterk bleek voor Sleen.

Sleen – Raptim 0-4

SVV’04-Beilen 0-3