Sweel klopt ook SVV’04 en verstevigt koppositie

Door de 2-0 zege op SVV’04 behoudt Sweel zijn ongeslagen status. Maar belangrijker nog: de ploeg van Marnix Bakker neemt verder afstand van Twedo op de ranglijst.

Dankzij de fikse 5-0 nederlaag van de eerste achtervolger bij Raptim heeft de ongeslagen koploper in de derde klasse D een gaatje van vier punten geslagen. Sc Erica, dat de streekderby tegen Sleen met 0-3 won, staat op vijf punten achterstand. Net als Sweel heeft ook Sc Erica nog een inhaalduel tegoed.

Met nog vier duels te spelen is die marge zeker nog niet comfortabel. Dat realisme is er in Zweeloo. Al te hoge verwachtingen staan voorlopig nog even in ijskast.

Sweel-SVV’04 was zeker geen spektakelstuk, maar de spanning maakte veel goed. Beide ploegen werkten hard voor een resultaat, maar staan er ook om bekend dat ze het vooral van verzorgd voetbal moeten hebben. Daar kwam zondagmiddag niet heel veel van terecht.

Openingsfase

SVV’04 kreeg in de openingsfase de eerste mogelijkheid en dacht  na een kwartier spelen op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd.

Dreigend

Sweel was vervolgens ook een aantal keren dreigend, met een hoofdrol voor Stein Jansen. Na ruim een halfuur kwam de thuisploeg via een prachtige vrije trap van Wouter van der Veen op 1-0. Dat was ook de ruststand.

Stein Jansen

Direct na rust zette Stein Jansen zijn ploeg op rozen 2-0. Sweel bleef daarna wel de betere ploeg, zonder echt door te drukken.

Ook SVV’04 kwam niet tot  grote kansen. De grootste mogelijkheid was uit een vrije trap die door keeper Lars Sikken uitstekend werd gepareerd.

De bezoekers uit Schoonebeek konden in de slotfase geen potten meer breken, waardoor Sweel ook na achttien duels zegevierde en de ongeslagen status weet te behouden.

Uitslagen:

Sleen – Sc Erica   0 – 3