Sweel klopt NKVV met ruime cijfers: 0-6 ; kuitbeenbreuk Jaap Haan enorme domper

Ondanks de ruime 0-6 zege op NKVV heeft de hoofdmacht van v.v. Sweel (zat) zaterdagmiddag een flinke tegenvaller te verwerken gekregen. Doelman Jaap Haan raakte zwaar geblesseerd.

De onfortuinlijke doelman viel ruim een kwartier voor tijd uit met een kuitbeenbreuk. Jaap zal geruime tijd niet inzetbaar zijn voor de koploper in de 4e klasse D. Dat is een enorme domper voor Jaap en zijn teamgenoten.

De hoofdmacht van Sweel (zat) kende geen pardon met NKVV. Door de zege blijft Sweel lijstaanvoerder in de 4e klasse D.

De eerste tien minuten waren er mogelijkheden aan beide kanten, al had Willy Lubowa al in de vijfde minuut de score kunnen openen, maar hij stuitte op de sluitpost van NKVV.

Na een een kwartier spelen was Sweel heer en meester. In de 16e minuut scoorde Lars Sikken na een scrimmage de 0-1. Na een halfuur spelen zette Willy Lubowa de 0-2 op het scorebord en nog voor rust viel de beslissing.  Mooi voorbereidend werk van Jurjen Huitema stelde Bertin Kiers in de gelegenheid om de 0-3 aan te tekenen.

Ook in de tweede helft domineerde Sweel de wedstrijd. Een perfecte voorzet van Willy Lubowa werd door de ingevallen Bert-Jan Volders knap afgerond.  Na ruim een uur spelen scoorde Lars Sikken vanuit een stijlvol genomen vrije schop de 5-0.

In de 73e minuut raakte Jaap Haan bij een actie zwaar geblesseerd en werd vervangen door Thomas Kamman. Nader onderzoek in het ziekenhuis wees later uit dat Jaap een gebroken kuitbeen heeft opgelopen en geruime tijd uit de roulatie is.

Een kwartier voor tijd maakte Egbert Vugteveen de mooiste goal van de wedstrijd en bekroonde hiermee zijn uitstekend optreden.

Uitslagen 4e klasse D:

Hoogeveen – Avereest   0 – 0

SCN – DKB   2 – 0

SVBO – Sc Angelslo   7 – 0

NKVV – Sweel (zat)    0 – 6

Bruchterveld – NWVV   4 – 1

SVV’56 – FDS   0 – 1

Stand 4e klasse D

1. Sweel (zat)   6 – 16 (28 – 6)
  2. Bruchterveld   6 – 16 (16-9)
  3. FDS   6 – 15 (26-5)
  4. SCN   6 – 12 (13-8)