Sweel JO9-1 van Anne Hajes en Eduard Lahuis is Team van de Week : “Ja, dit is een goed stel hoor….!”

JO9-1 is Team van de Week ! Eerst even de teamleden en begeleiding voorstellen. V.l.n.r. bovenste rij: leider Anne Hajes, Luca Hajes, David Lahuis, Raie Kilfon Welday, leider/trainer: Eduard Lahuis; Onderste rij: Mylan van der Weide, Alinde Heidemans, Floris Meems en Samuel Dubbelhuis.

Luca Hajes: Talentvolle verdediger, het slot op de deur. Dribbelt als verdediger rustig het middenveld op en heeft een goed schot in de benen.

David Lahuis: Talentvolle keeper/aanvaller: groot, sterk, verbaal en fysiek aanwezig. Afmaker.

Raie Kiflon Welday: Talentvolle middenvelder met aanvallende intenties, goed schot en schuwt de duels niet.

Mylan van der Weide: Talentvolle aanvallende dribbellaar met overzicht, “oudste” van het stel.

Alinde Heidemans: Talentvolle middenvelder “Box to Box player”, is over het hele veld te vinden, staat haar mannetje tussen de jongens en is zeer schotvaardig.

Floris Meems: Talentvolle aanvaller/keeper: snel, behendig, goede dribbel en schot. Atletische keeper.

Samuel Dubbelhuis: Je zou het haast vergeten maar hij is veruit de jongste van het stel, rustig aan de bal, goede pass, dribbel en een goed schot.

Stuk voor stuk” zijn ze met voetbal bezig en spelen ze om te winnen

JO9-1 speelt wedstrijden op een kwart-veld. De kracht van deze groep is dat ze al een tijdje samenspelen en van meet af aan op een kwart veld van start zijn gegaan. Stuk voor stuk zijn ze met voetbal bezig en spelen om te winnen. Als dat een keer niet lukt vinden ze dat best lastig, want het zijn echte winnaars. Maar verlies is inherent aan sport en de spelers kunnen er gelukkig steeds beter mee omgaan.

Plezier staat voorop

Het plezier staat voorop, het is leuk om te zien dat iedereen zijn plekje weet te vinden. Aanvallers die verdediger willen zijn. Verdedigers die willen aanvallen. Middenvelders die willen keepen. Het kan en mag allemaal alleen je ziet ze uiteindelijk allemaal weer naar hun “instinctieve” positie gaan.

Felle, fysieke tegenstander

Er zijn al een aantal memorabele wedstrijden gespeeld. De eerste match die nog vers in de herinnering ligt is een wedstrijd van vorig seizoen een 1-0 overwinning, wat op zichzelf al een bijzondere uitslag is in deze leeftijdscategorie. We speelden tegen een felle, fysieke tegenstander. Voetballend hadden we het lastig, soms wordt er om een andere aanpak gevraagd en kun je op basis van inzet met elkaar meer bereiken. Na de 1-0 voorsprong hebben de tegenstanders, leiders en supporters van alles geprobeerd om ons te verslaan. De spelbegeleider had er zijn handen vol aan, maar wij stapten uiteindelijk als winnaar van het veld. Dat is leuk om te zien binnen deze groep, een aantal kunnen echt al heel leuk voetballen maar als dat even niet gaat en koppies naar beneden gaan, stropen anderen de mouwen op en schakelen er een tandje bij.

Momenten herkennen

De laatste wedstrijd ging met 3-2 verloren. Zelf kwamen ze in deze wedstrijd moeilijk tot scoren en gaven de tegendoelpunten te makkelijk weg. Op maandag kijken Anne en Eduard met hun team altijd even terug naar zaterdag. De conclusie was; goed gevoetbald, veel kansen gecreëerd, maar de keeper van de tegenstander pakte ook wel heel erg veel ballen. Zelf gaf Sweel JO9-1 doelpunten te makkelijk weg. Dit soort momenten probeert de ploeg dan te herkennen en extra aandacht aan te besteden. Op woensdag besteden we veel aandacht aan de spelopvatting van de jeugd binnen vv Sweel.

Compliment

Regelmatig krijgt het team een compliment: “Het is leuk om te zien hoe jullie samenspelen…..!” Dat is de grote winst in deze eerste fase, het besef dat ze het met elkaar moeten doen en samen sterker zijn.

In de tweede fase hoopt de ploeg weer op een aantal mooie wedstrijden en gaan samen heel enthousiast verder bouwen aan een mooie voetbaltoekomst. “Ja, dit is een goed stel hoor!”