Sweel JO19 schiet met scherp bij start oefencampagne en legt VIOS in Oosterhesselen op de pijnbank in doelpuntenfestival : 2-10

Dinsdagavond 24 augustus was het eindelijk zover, de eerste oefenwedstrijd van de mannen van de JO19-1. Nog geen ingewikkeld gedoe met coronamaatregelen voor het vervoer, want de fiets bracht het keurkorps van trainer-coach Jeroen Dijkstra naar Oosterhesselen.

De vroege aanvangstijd zorgde er wel voor dat een aantal jongens dhet eten maar mee moesten nemen. Onze Wessel zat zelfs tijdens de warming-up zijn broodjes nog snel naar binnen te werken. Maar om nou te zeggen dat hij hier last van had… De ploeg van Dijkstra had in Oosterhesselen een droomstart: in de 3e en in de 5e minuut zorgde Wessel er voor dat het netje bolde! Prima begin dus.

Daarna kwam de gemakzucht wat boven drijven. Een aantal jongens dachten spontaan dat ze bij PostNL aan het werk waren. Er werd meer en meer gedribbeld met de bal en zo leden we ook duur balverlies op het middenveld.. de 1-2 tot gevolg.

Deze tegentreffer maakte de mannen even weer wakker en Mees Kuipers en Stijn van Nuil zorgden er voor dat de ruststand op 1-5 kwam te staan.

In de rust kreeg onze foutloze vlagger Jan Elzo te horen dat hij er ook in kwam. Hij mocht deze eervolle taak op zich nemen omdat hij, na een erg gezellige avond in de soos, zich had verslapen voor de training van afgelopen zaterdag. Bij deze is het hem weer vergeven.

De scherpte was na rust achtergebleven in de kleedkamer. Veel slordig balverlies en een aantal goede aanvallen van de roodhemden van VIOS zorgden voor druk op de Sweeler goal. In de 59e minuut leverde dit dan ook de 2-5 op voor VIOS na een goed ingeschoten vrije bal.

Hierna was het weer de beurt aan de oranje-zwarte brigade. Stijn van Nuil en Stein Jansen zorgden er voor dat de stand naar 2-8 getild werd.

Tijdens de wedstrijd liet Mees Kuipers zien er goed in te zijn om grote kansen te missen. Aan het einde maakte hij dit nog even ruimschoots goed door de 2-9 en de 2-10 er in te leggen. Een ding is wel duidelijk, een linkerbeen heeft Mees alleen om op te staan.

De kop is er in ieder geval af voor de mannen. Komende zaterdag staat de volgende testcase voor ze op het programma. Om 12.30 spelen ze dan tegen HZVV JO19-2, een ploeg die ze ook tijdens de competitie zullen treffen.

Doelpuntenmakers:

Wessel Schonewille (2x)