Sweel JO17-1 verspeelt kostbare punten in titelstrijd tegen Bargeres JO17-1

Sweel speelde afgelopen weekend een belangrijke wedstrijd tegen Bargeres op sportpark Easy Fit Emmen. Na een moeizame start waarin Sweel een tegentreffer te verwerken kreeg namen ze tien minuten voor tijd het heft in handen. De tegentreffer ontstond door zwak verdedigen van Sweel. De aanvallend ingestelde middenvelder van Bargeres sneed door de hele verdediging van Sweel heen. Hij werd geen strobreed in de weggelegd en kon zo de 1-0 binnenschuiven.

Na het eerste halfuur ging Sweel steeds meer voetballen mede door de creatieve buitenspelers Mees Kuipers en Jort Jalving die weggestuurd werden door Stein Jansen en Erwin Sloots. In de eerste helft werd er door Sweel helaas niet gescoord en bleef het bij 1-0.

Na rust trok Sweel de goeie lijn van het eind van de eerste helft door en bleef het aanvallen. Na een goeie pass van Kelvin Zwiers kwam Mees Kuipers 1 op 1 met de keeper. Mees trof de binnenkant van de paal. De ingebrachte Mans Wilkens kreeg op zijn beurt nog een paar goeie kansen op de gelijkmaker maar behield het overzicht niet goed en ging voor eigen succes.

Door de mee naar voren geschoven centrale verdediger Huub Reuvers werden de ruimtes achterin groter en speelde Sweel man op man. Door een prima steekbal langs Martijn Jansen kreeg de spits van Bargeres de kans om de wedstrijd op slot te gooien. Maar Stan Reinders dacht daar anders over en pakte de bal voor de neus van de aanvaller af na een lange sprint. Het bleef daardoor 1-0.

Na 70 minuten kreeg Sweel een penalty. Mees Kuipers werd weer weggestuurd in de diepte en omspeelde de keeper, die te laat kwam en Kuipers aantikte in het strafschopgebied. Hij kreeg de gele kaart van de prima fluitende Marco van der Gaag. Hij moest het veld voor 10 minuten verlaten, waardoor er een veldspeler in het doel moest. Jort Jalving nam de penalty op zich. Maar faalde oog in oog met veldspeler Michiel Wilms.

Sweel liet de koppies niet hangen en bleef doorgaan. 3 minuten later was Sweel weer in de aanval maar de bal ging recht op de keeper af die rustig de bal oppakte, maar tot iedereens verbazing liet de keeper de bal los waardoor Wessel Schonewille hem voor het intikken had. Er was nog eventjes te spelen maar het bleef bij een teleurstellende 1-1. Waardoor Sweel belangrijke punten verspeeld in de titelstrijd met CEC JO17-1.

Foto’s genomen door A.J. Jansen