Sweel JO15-2 na bloedstollende wedstrijd kampioen

In een bloedstollende wedstrijd heeft Sweel JO15-2 zaterdagmiddag de titel veroverd.

Sweel versloeg directe concurrent FC Ter Apel’96 JO15-3 met 3-2. De ploeg van trainer Stefan Hemmen en de coaches Henri Hooge en Anita Klingenberg is daardoor onbereikbaar geworden voor de Groningers.

Het was allerminst saai vanmiddag op ’t Alterbarg. Een fel FC Ter Apel’96 zette in de openingsfase van de wedstrijd veel druk op de achterhoede van Sweel. Hierdoor ontstond er wel veel ruimte achterin bij de thuisploeg en al snel namen de bezoekers een 0-2 voorsprong.

Hoog tempo

Sweel, dat tussendoor nog behoorlijke mogelijkheden kreeg, ging ongestoord op zoek naar de aansluitingstreffer. Het tempo lag in deze fase van de wedstrijd redelijk hoog, met veel ruimte voor beide ploegen. Het offensief van Sweel – dat over veel veerkracht beschikte – bleef niet zonder resultaat, want nog voor rust werd de achterstand omgebogen in een 3-2 voorsprong.

In de tweede helft speelde Sweel een stuk defensiever, met veel balbezit voor FC Ter Apel’96 op de helft van Sweel. Het was de voorbode van spektakel in de slotfase, maar Sweel bleef fier overeind en dus kon er op ’t Alterbarg – na het eindsignaal van de prima leidende Mark Nijenbanning –  flink worden gefeest.

Stand: 1. Sweel JO15-2 10- 22, 2. Sleen JO 15-2 9 – 16, 3. FC Ter Apel’96 JO-15 3 8 -15.