Sweel JO13-2 naar halve finale dankzij knappe zege op VAKO (1-0)

Voordat de dames hun opwachting in de kwartfinale mochten maken, was het op deze zaterdagochtend de beurt aan de JO13-2. Geruisloos hadden zij zich ondertussen geplaatst voor de kwartfinale van de beker door winst in de achtste finale op SJO ZVC 13-1.

Gespannen koppies stonden aan de start tegen het in de 2de klasse uitkomende VAKO. De duidelijke woorden van leiders Erwin en Seth waren overgekomen en iedereen wist wat ze te doen stonden. Jan en David waren helaas afwezig, maar gelukkig kunnen we bij vv Sweel op elkaar terugvallen en konden we daardoor toch gaan voetballen.

In een gelijk opgaande 1ste helft waren er kansen voor beide ploegen. Na goed voorbereidend werk van Noah, miste Lev maar net voor het doel en ook Roar en Sepan kregen kansen, door goed druk op de bal te houden. VAKO daarentegen kwam er ook af en toe gevaarlijk uit en raakte zelfs de paal. De spanning was voelbaar.

Met een 0-0 stand gingen we de rust in. Misschien was het de aangename temperatuur of juist de ranja in de pauze, maar vv Sweel begon weer scherp in de 2de helft.

Na al wat dreigende aanvallen via zowel links als rechts, besloot Noek uit een spelhervatting de bal maar in 1x op doel te schieten. Geen slechte keus, want de bal raakte de paal. De keeper en verdediging van VAKO kregen echter geen controle en zo kon Mohammed de 1-0 maken.

VAKO kreeg daarna uiteraard haast, in tegenstelling tot Sweel. Thomas bleef bij elke bal die hij pakte, net een paar seconden langer op de grond liggen, tot frustratie van de tegenstander aan toe. Rustig blijven spelen naar het einde probeerde Sweel wel, maar al het harde werken maakte ook dat spelers wel wat moe werden. De eindfase werd hierdoor uitermate spannend. Vrouwen en kinderen eerst bleek het devies, want menig bal ging over de zijlijn om in ieder geval maar weg te zijn.

Na een laatste slotoffensief van VAKO werd er afgefloten door Senn en plaatste de JO13-2 zich voor de halve finale van de beker. Heel knap gedaan. Het bekeravontuur gaat nog even door!

Bij de foto :

Bovenste rij: Jefrey, Erwin, Roar, Noek, Thomas, Merijn, Mohammed, Leon, Matias en Seth

Onderste rij: Kick, Davit, Noah, Thijs, Saad en Sepan

Liggend: Lev