Sweel JO-17 blijft ongeslagen en pakt titel

Door een ruime 5-2 overwinning op Musselkanaal JO17 is Sweel JO17 zaterdagmiddag ongeslagen  kampioen geworden van de 2e klasse. De ploeg van Stefan Hemmen en Bert ter Avest had genoeg aan een gelijkspel, maar uiteraard wilde de beloftevolle groep de najaarscompetitie in stijl afsluiten. Dat lukte glansrijk!

Onder grote publieke belangstelling begon Sweel op ’t Alterbarg gespannen aan het cruciale duel. Het spel wat slordig, maar al snel werd de ban gebroken. Met Stein Jansen in de hoofdrol. Hij draaide een corner scherp in en via een speler van de bezoekers verdween de bal achter de verbouwereerde doelman van Musselkanaal.

De vreugde was echter van korte duur, want de Groningers kwamen al vrij snel op1-1. De formatie van Hemmen / Ter Avest miste achterin de scherpte, maar dat had ongetwijfeld te maken met de grote belangen die op het spel stonden.

Gedurende de wedstrijd ebte de spanning weg en kwamen de voetballende kwaliteiten van de ploeg naar boven. Sweel ging op zoek naar de voorsprong en die kwam er ook: Wessel Schonewille werd onderuitgehaald en uit de toegekende strafschop bracht Mees Kuipers de stand op 2-1. Sweel gooide vervolgens alle schroom van zich af en door twee goals van Wessel Schonewille en Jort Jalving boekte Sweel een even ruime als verdiende 5-2. Na het laatste fluitsignaal was er uiteraard dolle vreugd., Natuurlijk volgde er nog een feestelijke rondrit door het dorp.

Eindstand: 1. Sweel 11-29, 2. EHS’85 11-27. 3. Valthermond 11 – 26, 4. Drenthina 10-16, 5. Twedo 10-15.

Op de foto boven v.l.n.r.

Kasper Haddering

Martijn Adema

Kersten Scheffer

Ollie Been

Mees Kuipers

Stein Jansen (op schouders)

Martijn Jansen

Aaron Kort

Mylan Vrielink

Alex Kleinheerenbrink

Marc Stevens (assistent-scheidsrechter)

Stefan Hemmen (trainer-coach)

Onderste rij van v.l.n.r.

Thomas Nijland

Wessel Schonewille

Jort Jalving

Erwin Sloots