Sweel J019 is de gelukkigste in echte bekerthriller

Het jeugdteam van Sweel J019 heeft zich vrijdagavond ín een spectaculaire bekerwedstrijd tegen LTC J019 geplaatst voor de finale van de noordelijke districtsbeker.

De ploeg van trainer-coach Sander Guchelaar en de begeleiders Bert ter Avest en Rolf Speelman versloeg de leeftijdsgenoten van het Asser LTC na strafschoppen met 6-5. Na 90 minuten stond er 2-2 op het scorebord.

Sweel J019 – LTC J019 was een echte bekerthriller. De beide jeugdteams trakteerden het publiek op een fantastisch voetbalspektakel, een wedstrijd met veel strijd en bol van spanning. Op een uitstekende wijze geregisseerd door arbiter Martin Pronk.

De thuisploeg keek al na amper een minuut spelen tegen een 0-1 achterstand aan, maar nog voor rust repareerde Tom ter Avest de schade. De Assenaren namen direct na rust opnieuw de leiding en ondanks het ingezette offensief kon Sweel aanvankelijk de gelijkmaker niet produceren. Het was een race tegen de klok en diep in blessuretijd bracht Tom ter Avest met zijn tweede treffer van de avond ’t Alterbarg in vervoering: 2-2.

In de noodzakelijk geworden strafschoppenserie had v.v. Sweel de zenuwen het meest in bedwang en plaatste zich na een zinderende strijd voor de finale. Een week geleden werd in de 2e klasse ook al de titel in de wacht gesleept.