Sweel is ongeslagen status kwijt en ziet Sc Erica en Twedo naderen; zinderende ontknoping titelrace derde klasse D

Sweel is – twee wedstrijden voor het einde van de competitie – z’n ongeslagen status kwijt. De cruciale topper op ‘t Alterbarg tegen Sc Erica werd zondagmiddag in de slotfase met 0-1 verloren. Routinier Pelle de Vries (op archieffoto) werd matchwinnaar.

Zo bracht Sc Erica de spanning in de competitie weer helemaal terug.

Sweel blijft koploper, maar het gat tussen de achtervolgers Sc Erica en Twedo is nu nog maar twee punten, in het voordeel van de equipe van Marnix Bakker. De beslissing in de strijd om de titel in de derde klasse D valt zo goed als zeker op de laatste speeldag.

Nerveuze topper, met weinig kansen

Sweel-Sc Erica was vooral een nerveuze topper, met in de eerste heeft veel strijd en weinig kansen.

Voor de 600 toeschouwers viel er aanvankelijk dan ook weinig te genieten. Beide keepers hoefden nauwelijks in actie te komen. De 0-0 ruststand was dan ook logisch.

Weinig opwinding

In de tweede helft had Sweel wel een overwicht, zonder dat dit veel kansen opleverde. Een kopbal van Jorrit Reuvers uit een vrije trap ging over het doel van Bram Gebekken, maar meer kansen lieten op zich wachten.

Hoofdrol Pelle de Vries

Tot vlak voor tijd SC Erica op 0-1 dacht te komen. De Vries promoveerde een pass van Jori Ebbinge tot een doelpunt, maar scheidsrechter Eerhart annuleerde de goal vanwege buitenspel. Een paar minuten later kon de routinier wel juichen. Uit een vrije trap van ruim twintig meter liet hij Lars Sikken volstrekt kansloos.

In blessuretijd leek Sweel nog de gelijkmaker te maken. Doelman Lars Sikken ging bij een vrije trap mee naar voren, kopte de bal terug op Dawud Qadiri, maar Bram Gebbeken kon redding brengen. Ook uit de scrimmage die daarna ontstond werd niet meer gescoord.

Stand derde klasse D :

1. Sweel 20 – 41