Sweel in tweede helft overtuigend langs Avereest : 4-0

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zich gerevancheerd voor de nederlaag van vorige week bij DKB (4-0). De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing versloeg zaterdagmiddag op eigen veld Avereest afgetekend met 4-0.

De eerste helft waren beide ploegen nog aan elkaar gewaagd. Sweel was voetballend wel beter, maar de kansenverhouding was nog redelijk in evenwicht. In de tweede was Sweel oppermachtig en waren de bezoekers uit Overijssel geen schim meer van het team voor rust.

22030015

Na ruim een halfuur bracht Jordy Darneviel (na een mooie solo) de 1-0 op het scorebord. Sweel leek met 2-0 aan de thee te kunnen, maar op slag van rust bracht de keeper van Avereest knap redding op een schot van Bertin Kiers.

In de 52e minuut zette Willy Lubowa de equipe uit Zweeloo vanaf elf meter op een verdiende 2-0 voorsprong. Amper drie minuten later kon het legioen opnieuw juichen. Na knap voorbereidend werk van Bertin Kiers scoorde Lars Sikken de 3-0. In de 65e minuut werd de wedstrijd definitief beslist en ook nu was Bertin Kiers belangrijk voor de ploeg. Na een mooie vrije trap van Egbert Vugteveen reageerde de aanvaller uit Gees attent en tekende voor de 4-0.

Tien minuten voor het eindsignaal maakte Erik Renting zijn debuut in de hoofdmacht.

Sweel speelt zaterdag de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen SVV’56. Het duel in Sibculo begint om 14.30 uur.

Uitslagen 4e klasse D:

SVBO – DKB   1 – 5

NWVV – SCN   1 – 3

NKVV – SVV’56   0 – 2

Sweel – Avereest   4 – 0

Bruchterveld – Hoogeveen 2 – 4

FDS – Sc Angelslo (17 december a.s.)

Stand 4e klasse D

1. FDS   11 – 28