Sweel in galavoorstelling ruim langs FC Ter Apel’96 : 6 – 2

De hoofdmacht van vv Sweel is het seizoen in de 3e klasse D uitstekend begonnen. De ploeg van Marnix Bakker trakteerde een enthousiast legioen zaterdagavond op een prima en dikverdiende 6-2 zege.

Sweel legde de basis voor de overwinning op de Groningers in een uitermate attractieve eerste helft (3-1).

De equipe uit Zweeloo had ook na rust betrekkelijk weinig moeite met de aanvallen van de bezoekers. Sweel zakte tijdig terug en wanneer het aanviel, kwamen er kansen.

Sweel oogde in beide helften vol vertrouwen, speelde stevig en was de baas op ’t Alterbarg. Vooral door felheid in de duels bleven de beide ploegen voor gevaar zorgen en kreeg het publiek een boeiend voetbalgevecht voorgeschoteld.

Ook voor Marnix Bakker was het genieten. De inwoner van Oosterhesselen beleefde zaterdagavond een glansrijk debuut als trainer van Sweel. Zijn eerste officiële competitieduel in dienst van Sweel leverde uiteindelijk een klinkende overwinning op : 6-2

Voor Sweel scoorden Jorrit Reuvers, Jasper van der Veen, Jort Jalving, Richard Speelman (2x) en Stein Jansen.