Sweel hervat tweede helft competitie met overwinning

Na een lange winterstop heeft vv Sweel zaterdag een belangrijke overwinning geboekt op Twedo. Op een veld die niet al te best uit de winterstop was gekomen, wonnen de Sweelers met 3-0. Een eenvoudige overwinning, enige smet was de rode kaart voor keeper Haan.

Aan beide ploegen was te zien dat de winterstop te lang had geduurd, van mooi spel was geen sprake. Van beide kanten was het rommelig en beide teams konden in de beginfase niet echt hun stempel drukken.

Toch was het Sweel dat de score opende. Een perfecte vrije bal van Vincent Kok belandde buiten het bereik van de keeper in de kruising.
Ook na deze openingstreffer bleef het rommelig en kon Sweel de wedstrijd niet naar zich toe trekken. Enkele momenten later komt Sweel goed weg. Een bal wordt slecht weggewerkt door Sweel en keeper Haan kan ternauwernood een treffer van Twedo voorkomen. Niet veel later komt Sweel weer goed weg, een afstandsschot wordt van richting veranderd en rolt gelukkig voor Sweel langs de goede kant van de paal.
In de 26e minuut laat Sweel toch zien dat er veel kwaliteit in de ploeg zit. Na een perfecte actie van Kok en Bertin Kiers schiet Rouzbeh de bal keurig en beheerst in de verre hoek 2-0. Sweel lijkt hierna een beetje bevrijd en krijgt meer vat op Twedo. Er zijn enkele mogelijkheden om de score uit te breiden, maar onder meer Rene Lanting en Kiers verzuimen hier in. Af en toe deelt Twedo nog een speldenprik uit, maar tot grote mogelijkheden komt het niet meer.

Direct na de thee kan Sweel de nekslag uitdelen en op 3-0 komen, ware het niet dat de keeper van Twedo alert reageert op een schot van Kok. Twedo biedt goed tegenstand en Sweel kan er niet echt uitkomen, het enige dat het publiek verwarmt is de volop schijnende winterzon. Twedo is in het begin van de tweede helft agressiever dan Sweel. Veel kansen levert het nog niet op, wel wordt Twedo een paar keer gevaarlijk uit een corner. Sweel heeft wel het betere van het spel en door een aantal mooie counters wordt het een paar keer gevaarlijk.

Keeper Haan bezorgt vervolgens zijn team nog een lastige 20 minuten, na een lange bal komt Haan te vroeg uit en kan niet anders dan hands maken, met gevolg een terechte rode kaart. Spits Kamman komt het veld in als keeper en Thomas Wolting verlaat het veld. De vrije bal van Twedo wordt meteen keurig gepareerd door Kamman. Twedo zet alles op alles om de aansluitingstreffer te maken, maar Kamman hoeft zich niet bovenmatig in te spannen. Doordat Twedo de boel open gooit, krijgt Sweel meer ruimte en dat betaald zich uit. In de 86 minuut wordt Kiers onderuit gehaald in het 16-meter gebied. Topscorer Kok eist de bal op, maar de keeper uit het TweelingDorp weet de bal te stoppen, gelukkig voor Sweel is Egbert Vugteveen alert en kan de bal in de rebound binnenschieten: 3-0. De wedstrijd is gespeeld en de goed leidende scheidsrechter Roos fluit niet veel later voor het einde van de wedstrijd.

Sweel behaalt 3 belangrijke punten en houdt koploper NKVV in het vizier. Volgende week speelt Sweel in Nieuw Weerdinge tegen NWVV om 14:30 uur. Wederom een belangrijke wedstrijd, waarbij de steun van de supporters goed gebruikt kan worden. Tot dan!