Sweel heeft abonnement op 1-1 weer verlengd

Het 1-1 abonnement is zondagmiddag weer verlengd door vv Sweel. De ploeg van Marnix Bakker deelde op ’t Alterbarg in een wedstrijd met spaarzame kansen de punten met Nieuw-Buinen.

De thuisploeg startte voortvarend en was voetballend in het eerst halfuur ook de baas, maar veel mogelijkheden leverde dat overwicht niet op.

Stein Jansen en de debuterende Melvin Hein hadden nog de grootste kansen. Toch gingen de bezoekers met een voorsprong aan de thee : uit het niets zette Mike Schipper de 0-1 op het bord. Dat was op basis van kansen en spelbeeld licht geflatteerd.

Tweede helft

In de tweede helft pakte de formatie van Marnix Bakker het goed op, maar opnieuw bleven doelrijpe kansen schaars. Ruim een kwartier voor tijd legde arbiter Harmjan Drost de bal terecht op stip en Ruud Nijman bracht de ploegen vanaf elf meter weer op gelijke hoogte.

Sweel perste er nog een slotoffensief uit, maar moest waakzaam blijven voor de counter van de bezoekers. In de slotfase trof Nieuw-Buinen wel doel, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel en zo bleef het bij 1-1.

Koploper SVV’04 boekte in Coevorden een nipte zege op Raptim: 1-2. Twedo was met 0-2 te sterk voor rode lantaarndrager FC Ter Apel’96.

Sweel staat met dertien punten uit zeven wedstrijden op de derde plaats. Dat zijn er acht minder dan SVV’04, dat komende zondag in Schoonebeek de degens kruist met Sweel.

Foto: Gerda Looije