Sweel grijpt in ‘vijf minuten duel’ ticket voor de nacompetitie

Sweel heeft zich zondagmiddag dankzij de 2-1 zege op EHS’85 verzekerd van deelname aan de nacompetitie voor promotie naar de 3e klasse.

Dat ging niet zonder slag of stoot, want de ploeg van Jarno Rotgers kroop in het restant van het op 3 november na 85 minuten gestaakte duel door het oog van de naald. De 2-1 voorsprong die op sportpark ’t Alterbarg bij aanvang op het scorebord stond bleef weliswaar ongewijzigd, maar Sweel had het geluk aan zijn zijde.

Nadat eerst Richard Speelman een kans voor Sweel onbenut liet, kreeg Richard Fuhler vlak voor tijd een zeer riante mogelijkheid op de gelijkmaker. De speler van EHS’85 trof echter geen doel en zo bleef het uiteindelijk bij 2-1.

“Heel mooi dat we door deze zege de eerste prijs van het seizoen in de wacht hebben gesleept. Dit is goed voor het zelfvertrouwen van deze enthousiaste groep. Het smaakt bovendien naar meer, want we doen ook nog volop mee voor de titel’, blikte een tevreden Jarno Rotgers na afloop terug.

Door de zege klimt Sweel naar de tweede plaats. De achterstand op koploper KSC is teruggebracht tot vier punten en de ploeg uit Zweeloo heeft bovendien nog twee duels tegoed. EHS’85 blijft elfde met tien punten uit twaalf duels.

Sweel speelt zondagmiddag de thuiswedstrijd tegen DVC’59 en EHS’85 gaat op bezoek bij rode lantaarndrager Sc Balkbrug.