Sweel freewheelend naar volgende bekerronde; uitvallen doelman Lars Sikken domper op zege

Sweel heeft zich zondagmiddag niet overmatig hoeven inspannen om de volgende ronde van het noordelijk districtsbekertoernooi te bereiken.

De formatie uit Zweeloo won met 1-6 bij SV Hoogersmilde, dat uitkomt in de vijfde klasse.

Wouter van der Veen bracht Sweel op voorsprong, maar het antwoord van de thuisploeg liet niet lang op zich wachten.

Sweel stelde daarna snel orde op zaken. Vanaf de strafschopstip zorgde Wouter van der Veen voor de voorsprong. Vervolgens liep de formatie van Marnix Bakker in rap tempo uit.

Door goals van Thijmen Trompetter (vrije trap), Twan Jalving, Jasper van der Veen en Ruud Nijman (rebound uit strafschop) eenvoudig uit naar 1-6.

Het uitvallen van doelman Lars Sikken met een knieblessure was een domper op de middag.