Sweel en Sleen houden punt over aan teleurstellende derby

De streekderby tussen Sweel en Sleen heeft zondagmiddag geen winnaar opgeleverd. Op een goed bezet sportpark in Sleen eindigde de teleurstellende ontmoeting in een 1-1 gelijkspel.

De beginfase van de wedstrijd was nog wel veelbelovend, maar in het vervolg namen de slordigheden toe en liet met name Sweel vooral in de eerste helft flinke steken vallen. Dat resulteerde na bijna een half uur spelen in een 1-0 achterstand door een goal van ‘good-old’ Jasper Ruinemans.

Van de kant van Sweel bleef het verweer pover. Pas vlak voor rust kreeg Stein Jansen een ideale mogelijkheid op de gelijkmaker, maar bij het rustsignaal bleef de 1-0 op het bord staan.

Ook tweede helft stellen de 22 acteurs teleur

Ook de tweede helft was allesbehalve een galavoorstelling. Er was wel strijd, maar er vielen nauwelijks kansen te noteren. Wouter van der Veen was in de 53e minuut dichtbij de gelijkmaker. Uiteindelijk kwam die er in 67e minuut toch en dat was ook verdiend: na goed voorbereidend werk van Jasper van der Veen scoorde Stein Jansen de 1-1.

Dat was feitelijk ook het echte laatste wapenfeit in een verder teleurstellend duel voor Sweel, al mogen de bezoekers nog het meest tevreden zijn met een puntje.

Uitslagen

Dwingeloo – Oranje Zwart 1-2