Sweel (zon) en Schoonebeek delen de punten (1-1)

In de 4e klasse D hebben Sweel (zon) en Schoonebeek de punten gedeeld. Sweel kwam op voorsprong, maar in de slotfase was er toch nog sprake van gerechtigheid. Eindstand: 1-1.

Beide teams waren aan elkaar gewaagd en legden een volwassen partij voetbal op de mat. Schoonebeek begon beter aan de wedstrijd en creëerde diverse kansen, Mart Berends, Jeffrey Berens, en Johan Bos waren dicht bij de openingstreffer. Sweel nam vlak voor rust de regie over en Michiel Hofman en Arjan Kalsbeek waren dichtbij een treffer. De twee hoofdrollen waren er voor doelman doelman Jesper Reuvers van Sweel en zijn collega Martin Berens van Schoonebeek, beiden speelden een voortreffelijke wedstrijd.

Na de rust kwam Sweel beter uit de startblokken, en zeker na het invallen van spits Wilfred Kuipers werd Sweel steeds sterker. In de 59e minuut wist de formatie van Jacob Schuiling het overwicht uit te drukken in de score. Wilfred Kuipers verlengde een voorzet vanaf links van Michiel Hofman met succes en de bal rolde in de rechterhoek, 0-1. Na de openingstreffer nam Schoonebeek het initiatief weer over en wist Sweel op eigen helft terug te dringen. De bezoekers uit Zweeloo kregen een paar gevaarlijke counters, maar Schoonebeek bleef aandringen. Dat leverde in de 87e minuut de verdiende gelijkmaker op. Doelman Reuvers werkte een vrije bal van Kevin Poker niet goed weg, en de hangende bal viel op het hoofd van Ralph Levelink, 1-1.