Sweel en Pesse delen punten na hectisch slot

Sweel en Pesse hebben zaterdagavond de punten gedeeld : 2-2. Bij rust leek niets er op dat Sweel nog voor een resultaat kon spelen, maar na rust kwam de formatie van Marnix Bakker als herboren uit de kleedkamer.

Pesse dacht al drie punten op zak te hebben, maar ook in voetbal komt hoogmoed voor de val. Helemaal na de mislukte Panenka-penalty, die bij een 0-2 tussenstand over het doel werd gewipt. Dat gaf Sweel de nodige vleugels en in rap tempo stond het mede dankzij de hardwerkende Jasper van der Veen 2-2 op het bord. De aanvaller zorgde eerst voor de aansluitingstreffer en even later verkeek een verdediger van Pesse zich op een strakke voorzet van Van der Veen en werkte de bal op onfortuinlijke wijze in eigen doel : 2-2.

In een hectische slotfase, waar beide ploegen nog kansrijk waren, werd er niet meer gescoord en voelde de 2 – 2 voor Sweel als een zege. De ploeg is nog altijd in de race voor een ticket voor de nacompetitie.