Sweel ziet zege op valreep door neus geboord worden door dubieus afgekeurd doelpunt

Sweel  heeft zondagmiddag in Nieuw-Buinen een doelpuntloos gelijkspel behaald tegen de plaatselijke voetbalclub.

Het was een wedstrijd met weinig kansen en bovendien was het slecht bespeelbaar veld ook een spelbreker.

De equipe van Marnix Bakker had voetballend gezien wel de overhand, maar wist dit in slechts weinig kansen uit te drukken. De beste mogelijkheid in de eerste helft was voor Nieuw-Buinen uit een corner, maar doelman Lars Sikken redde knap.

Tweede helft

In de tweede helft had Wouter van der Veen de 0-1 op zijn schoen. In de zestienmeter schoot de aanvaller na een goede combinatie met Richard Speelman over. Even dacht Sweel op de valreep nog te winnen bij de laagvlieger, maar het doelpunt van Jorrit Reuvers (in de 92e minuut) werd dubieus afgekeurd.

Heel Sweel en ook Nieuw Buinen constateerde een loepzuivere treffer, maar de leidsman nam om onverklaarbare reden het onterechte vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter over waardoor de middag voor Sweel met een dubbelgevoel eindigde.

Enerzijds de concurrentie die de punten liet liggen en anderzijds het gevoel dat er twee punten door de neus geboord zijn.

Uitslagen :

Nieuw-Buinen – Sweel 0 – 0