Sweel en EHS’85 zondag voor vijf minuten op herhaling

Het op 3 november gestaakte duel tussen EHS’85 en Sweel zal komende zondag worden uitgespeeld. De ploegen gaan voor slechts vijf minuten op herhaling, maar de belangen zijn er niet minder om.

In Emmerschans werd de confrontatie in de 85e minuut gestaakt toen scheidsrechter Danny de Haas uit Ter Apel de aanmerkingen op zijn leiding genoeg vond.

Sweel verdedigt zondag een 2-1 voorsprong en is bij winst zeker van de eerste periodetitel. EHS’85 – de nummer 11 van de 4e klasse D – zal in de resterende speeltijd vol gas willen geven om in ieder geval nog een puntje uit het vuur te slepen.

De tuchtcommissie van de KNVB achtte EHS’85 schuldig aan het staken en heeft de club uit Emmerschans twee punten in mindering gebracht. Bestuurslid Martijn Korthuis laat weten dat EHS’85 nog wel bezwaar heeft aangetekend tegen de opgelegde straf, maar dat het bezwaarschrift uiteindelijk is afgewezen. “Het bestuur legt zich neer bij de sanctie, maar we vinden de vrij eenzijdige benadering wel teleurstellend. We moeten nu in sportieve zin revanche nemen.” De tuchtcommissie bepaalde verder dat EHS’85 ook het thuisvoordeel kwijt is.

Het staartje van het duel zal zondagmiddag vanaf 14.00 uur op ’t Alterbarg in Zweeloo worden gespeeld.

Bij de foto: Het duel in de 4e klasse D tussen EHS’85 en Sweel werd zondag 3 november vijf minuten voor het eindsignaal – bij een stand van 1-2 – gestaakt. Het staartje van het duel staat komende zondag op ’t Alterbarg in Zweeloo op het programma. (Archieffoto: Gerda Looije)