Sweel en Dalen pakken volle winst op Zwaagstra-toernooi

Op de eerste speeldag van het Zwaagstra-toernooi hebben Sweel en Dalen de volle winst geboekt.

Sweel was donderdagavond op eigen veld met 3-2 te sterk voor Dwingeloo. De ploeg van Ruud Jalving nam via Richard Speelman en Jorrit Reuvers een 2-0 voorsprong, maar nog voor rust zorgden Sander Nijstad en Thijs Vos voor de 2-2. In een gelijkopgaande tweede helft trok Sweel uiteindelijk toch aan het langste eind door een doelpunt van Twan Jalving.

Bijschrift foto: Martijn van der Veen in actie tijdens het duel Sweel – Dwingeloo.

Dalen – Annen

De hoofdmacht van Dalen was op ’t Alterbarg te sterk voor Annen. De ploeg van trainer-coach Bert Doldersum kwam al vroeg in de wedstrijd door een doelpunt van Steven Balstra op voorsprong. Marijn Verdoold verdubbelde in de eerste helft de marge naar 2-0 en dat was in lijn met de krachtsverhouding.

Na rust waren de beste kansen voor Dalen, maar er werd niet meer gescoord.

Bijschrift foto: Dalen was op de 1e speeldag van het Zwaagstra-toernooi te sterk voor Annen, eveneens spelend in de 3e klasse.

Zaterdagavond a.s. staat de tweede speeldag van het Zwaagstra-toernooi op het programma:

18.00 uur: Annen – Dwingeloo (arbiter Bart Zinger)

19.00 uur: Sweel – Dalen (arbiter Freddy Gossen)

Foto’s: Gerda Looije