Sweel door in districtsbekertoernooi

Sweel heeft zich zondagmiddag geplaatst voor de knock-outfase van het noordelijk districtsbekertoernooi. Op ’t Alterbarg werd 3e klasser Raptim met 4-2 verslagen. Bij rust leidde Sweel met 1-0.

Bij Sweel spraken ze van een echte teamprestatie, al was men natuurlijk verguld met de trefzekere Clinton. De rappe Nigeriaanse speler was met twee goals en een assist een belangrijke schakel in de formatie van trainer-coach Jarno Rotgers.

Sweel leverde een sterke eerste helft af en door een goal van Richard Speelman ging de ploeg met een terechte 1-0 voorsprong aan de thee.

Na rust was Raptim aanvankelijk de bovenliggende partij en nam door goals van Laurens Meppelink en Jurre Sipma niet eens onverdiend een 1-2 voorsprong. Onder aanvoering van de nieuwe aanwinst Clinton vocht Sweel zich echter knap terug in de wedstrijd en kwam de equipe uit Zweeloo op 2-2.

Arnoud ter Bruggen had vanaf de strafschopstip de ideale kans om de Coevordenaren op voorsprong te zetten, maar zijn inzet werd gekeerd door Jaap Haan. Vanuit een perfect uitgevoerde counter kwam Sweel door Clinton op 3-2. In de slotfase zette Richard Speelman – opnieuw vanuit een counter – de 4-2 op het scorebord. Door de overwinning werd Sweel poulewinnaar en gaat de koker in voor de knock-outfase van het districtsbekertoernooi

Sweel sloot daarmee op succesvolle wijze de voorbereidingsperiode af en kam zich opmaken voor de eerste kraker van het seizoen: komende zondag komt KSC op ’t Alterbarg op bezoek.