Sweel dient SVV’04 eerste nederlaag in acht duels toe

Koploper SVV’04 beet zich zondagmiddag na een fraaie reeks van zeven zeges stuk op rivaal Sweel. De bezoekers uit Zweeloo boekten in Schoonebeek een dik verdiende 0-2 zege.

Jorrit Reuvers opende na een kwartier met een kopbal de score en na ruim een uur spelen verdubbelde Jort Jalving (foto) met een formidabel schot de marge.

Zonder glans

SVV’04 is dan wel de trotse koploper, maar het spel van de formatie uit Schoonebeek had zondagmiddag niet de glans van een titelpretendent

Het duel SVV’04-Sweel verliep voor de bezoekers uitstekend en het tactisch concept van trainer Marnix Bakker klopte als een bus. Zijn formatie opende gretig, kwam snel op voorsprong en liet SVV’04 niet meer in de wedstrijd komen.

Vlak voor rust was Jorrit Reuvers dichtbij de 0-2, maar zijn inzet belandde op de lat. Sweel maakte het karwei na rust alsnog af. De hardwerkende Jort Jalving worstelde zich in het strafschopgebied knap langs de verdediging en liet de doelman met een formidabele poeier kansloos.

Sweel bleef de bovenliggende partij en kreeg kansen op meer, maar het bleef bij 0-2. Op de zege was niets af te dingen. Het verschil tussen SVV’04 en Sweel is teruggebracht tot vijf punten.

Door de 2-1 zege op Raptim nestelde Twedo zich zondagmiddag op de tweede plaats (8-17).

Komende zondag speelt Sweel het uitduel tegen Schoonebeek,