Sweel deelt punten met kampioen EMMS (0-0) (Update) ; Hofman, Kuipers en Stadman zwaaien af

In een wedstrijd waarin er voor beide ploegen niets meer op het spel stond, hebben Sweel en EMMS zondagmiddag op ’t Alterbarg de punten gedeeld. EMMS was wel de betere ploeg, maar Sweel hield goed stand tegen de kampioensformatie uit Slagharen.

Na twintig minuten zagen de bezoekers uit Overijssel een goal wegens buitenspel afgekeurd. In de daaropvolgende aanval had Arjan Kalsbeek de ideale mogelijkheid om Sweel op voorsprong te brengen, maar zijn schot zeilde over het doel. EMMS zette in het vervolg veel druk, maar kon geen opening vinden.

Ook in de tweede helft was EMMS sterker, maar wist dat overwicht niet in doelpunten om te zetten. Pas na 55 minuten werd Sweel via Jan Roelof Jansen gevaarlijk, maar zijn schot ging naast. Ook Wouter van der Veen was dichtbij een treffer.

In de slotfase probeerde EMMS nog een treffer te forceren, maar keeper Jesper Reuvers bleek zondagmiddag een niet te nemen hindernis.

Vlak voor tijd had Richard Speelman nog een enorme kans op de 1-0, maar gescoord werd er niet meer. Sweel sluit de competitie in de 4e klasse D op een zesde plaats af.

Bij Sweel kreeg Wilfred Kuipers in de 83e minuut een terechte publiekswissel. De robuuste aanvaller uit Aalden was jarenlang een vaste waarde in de hoofdmacht van Sweel. Kuipers gaat bij Sweel op een lager niveau verder. Dag geldt ook voor Michiel Hofman. De Aaldenaar kwam vanwege een blessure niet binnen de lijnen, maar ook voor Michiel was er applaus van het legioen. De aanvaller speelde net als Kuipers vele jaren in de hoofdmacht. Vorig weekend, in het uitduel tegen Protos, werd al afscheid genomen van Jorn Stadman.

Foto’s van de laatste competitie wedstrijd